.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران:
۶۸۰ نفر در تصادفات رانندگی مازندران فوت کردند

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از فوت ۶۸۰ نفر از شهروندان ایران در حوادث رانندگی یازده ماهه امسال در جاده‌های استان خبر داد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی اظهار داشت: در یازده ماه امسال تعداد 680 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده،که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل چهارده درصد کاهش داشت.

وی افزود: در این گزارش بالاترین آمار تلفات حوادث رانندگی به ترتیب شهرستان‌های آمل و ساری هر کدام به ترتیب با 116  و 104 مورد بیشترین کشته و شهرهای فریدونکنار و جویبار هر کدام به ترتیب با 13 و 14 مورد کمترین فوتی درآن ثبت شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان درباره وضعیت متوفی گفت: تعداد 212 نفر عابر، 172 نفر سرنشین، 151 نفر موتورسوار، 137 مورد راننده و 4 نفر هم دوچرخه سوار هستند.

وی افزود: از مجموع کشته شدگان حوادث رانندگی محور درون شهری با 174 مورد، محور برون شهری با 465 مورد، راه روستایی با 41  مورد در آن به ثبت رسید.

عباسی خاطر نشان کرد: در یازده ماه امسال، 14 هزار و 359 نفر مصدوم حوادث رانندگی در مراکز پزشکی قانونی استان ثبت شده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل، 10درصد کاهش داشت.

نزاع؛ بیشترین مراجعات نوروزی پزشکی قانونی

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: نوروز هر سال، نزاع بیشترین مراجعات مراکز پزشکی قانونی را به خود اختصاص می‌دهد.

عباسی، درگیری‌هایی که به دنبال تصادفات جزیی بین دو یا چند وسیله نقلیه رخ داده را از جمله مراجعات پزشکی قانونی دانست و گفت: به دلیل ناراحتی و عدم کنترل، بعد از این حوادث مشاجره لفظی رخ می دهد و بعضاً این مشاجرات به درگیری های فیزیکی منجر می‌شود.

وی افزود: بسیاری از این درگیری‌ها همراه با آثار و علائم ضرب و جرح هستند و به دنبال آن منجر به شکایت از طرف مقابل و ارجاع به پزشکی قانونی می‌شود و در پزشکی قانونی هم مشاهده کرده ایم آنچه زمینه اولیه دعوا و منازعه و آسیب به افراد شده همان تصادف جزئی بوده است.

مدبرکل پزشکی قانونی مازندران با تأکید بر اینکه بسیاری از حوادث رانندگی غیرعمدی هستند، گفت: موارد نادری وجود دارد که در تصادفی، عمد در کار باشد و در غالب حوادث رانندگی که عمدتاً سهوی هستند، به علت تحمل پایین افراد به منازعه و تبعات بعدی آن ختم می‌شود.

وی با اشاره به افزایش سفرهای برون شهری در روزهای پیش رو که آغاز تعطیلات نوروزی هستند، افزود: در ایامی که هستیم به علت تعطیلات نوروزی، سفرهای برون شهری افزایش پیدا می‌کنند و حجم ترافیک خودروها بیشتر می‌شود و بالطبع وقتی مسافرت برون شهری بالا باشد و حجم خودرو در خیابان زیاد، احتمال وقوع تصادف نیز بیشتر می‌شود. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.164 seconds.